1. Бенчли П. Челюсти // Иностранная литература. 1984. № 7, 8.
2. Василевская В. Л. Радуга // Октябрь. 1942. № 10, 11.
3. Венгеров Л. М. Ванда Василевская: Критико-биографический очерк. М., 1955.
4. Габрилович Е. Под Москвой: Повесть // Знамя. 1942. № 11.
5. Головин В. В. Детская литература Первой мировой войны: позиция критики // Русская литература. 2018. № 4.
6. Женетт Ж. Фигуры: Работы по поэтике. М., 1998.
7. Кинг С. Мертвая зона // Иностранная литература. 1984. № 1–3.
8. Козлов И. Спор не окончен // Литературная газета. 1959. 23 июля. № 91.
9. Красная армия и литература // Литературная газета. 1936. 24 фев. № 12.
10. Маркулан Я. К. Киномелодрама. Фильм ужасов: Кино и буржуазная массовая культура. Л., 1978.
11. Панферов Ф. И. Своими глазами // Новый мир. 1941. № 11–12.
12. Слезкин Ю. По тылам войны // Новый мир. 1941. № 9–10.
13. Соловьев Л. Черноморец: Повесть // Знамя. 1942. № 9.
14. Тодоров Ц. Введение в фантастическую литературу. М., 1999.
15. Уолпол Г. Замок Отранто. Казот Ж. Влюбленный дьявол. Бекфорт У. Ватек / Изд. подг. В. М. Жирмунский и Н. А. Сигал. Л., 1967.
16. Усиевич Е. Ф. Ванда Василевская: Критико-биографический очерк. М., 1953.
17. Чернявский Е. Спокойствие и сила // Правда. 1941. 30 июня. № 179.
18. Carroll N. The Philosophy of Horror, or Paradoxes of the Heart. New York, 1990.
19. Christopher R. Negotiating the Viet Nam War Through Permeable Genre Borders: Aliens As Viet Nam War Film; Platoon As Horror Film // Lit: Literature Interpretation Theory. 1994. Vol. 5. Issue 1.
20. Cowan L. Rebecca West’s Subversive Use of Hybrid Genres, 1911–1941. London; Oxford; New York; New Delhi, 2017.
21. Derrida J. La loi du genre // Parages. Paris, 1986.
22. Derrida J. The Law of Genre // Critical Inquiry. 1980. Vol. 7. № 1.
23. Devitt A. J. Writing Genres. Carbondale, Ill., 2004.
24. Family Resemblance: An Anthology and Exploration of 8 Hybrid Literary Genres / Ed. by M. Sulak and J. Kolosov. Brookline, MA, 2015.
25. Frow J. Genre. London; New York, 2006.
26. Hawkins J. Cutting Edge: Art-Horror and the Horri?c Avant-Garde. Minneapolis, Minn., 2000.
27. Horrors of War: The Undead on the Battle?eld / Ed. C. J. Miller, A. B. Van Riper. Lanham, MD, 2015.
28. Hybrid Genres / L’hybridite des genres / Ed. by J. M. Garane. Leiden; Boston, 2018.
29. Jaffe I. Hollywood Hybrids: Mixing Genres in Contemporary Films. Lanham, Md., 2008.
30. Jameson F. The Political Unconscious: Narrative as Socially Symbolic Act. London; New York, 2002.
31. Kawin B. F. Horror and the Horror Film. London, 2012.
32. King S. Danse Macabre. New York, 1981.
33. Miller C. R. Genre as Social action // Quarterly Journal of Speech. 1984. Vol. 70/2.
34. Moretti F. Distant Reading. London; New York, 2013.
35. New Literary Hybrids in the Age of Multimedia Expression: Crossing Borders, Crossing Genres / Ed. by M. Cornis-Pope. Amsterdam; Phil., 2014.
36. Petley J. Nazi Horrors History, Myth, Sexploitation // Horror Zone: The Cultural Experience of Contemporary Horror Cinema / Ed. by I. Conrich. London, 2010.
Comments
No posts found